Sunday 19 November 2017

TERIMA KASIH!

                                            Related image  

Assalamualaikum! Haa..Lama tak update blog. Alhamdulillah hari ni baru ada peluang. Yup..aku dah balik dan cuti kali ni adalah cuti akhir tahun..^__^

TERIMA KASIH?

Mesti korang pelik kan??

Asal tiba-tiba je terima kasih.

Sebenarnya hari aku nak cerita sikit tentang apa istimewa sangat perkataan ni dan perkataan ni tak 'single'. Dia mesti ada partener dia-->PLEASE

Orang panggil 2 perkataan ni sebagai

Image result for magic word

Yup.sebab apa? Dua perkataan ni walaupun simple tapi dapat memberi impak yang sangat dahsyat kat seseorang. Tak percaya? Jom kita mula dengan perkataan pertama.

TERIMA KASIH

Tak semua orang kat dunia ni rasa diri mereka berguna. Kadang-kadang diorang rasa tersisih sebab tak ada taraf yang sama macam orang lain terutama orang yang bekerja yang gajinya cukup makan je contohnya tukang cleaner dan mak cik kantin. bayangkan diorang buat kerja setiap hari dengan beribu-ribu manusia (sekadar hiperbola..taklah sampai beribu kan?) yang diorang jumpa tapi tak ada seorang manusia pun yang kisah fasal diorang. 

Aku ambil contoh paling senang..mak cik kantin. Selalunya lepas beli makanan ramai orang akan terus 'blah'. Alahaiii manalah tahu dlam hati mak cik tu dia terfikir yang dia tu tak ada harga pun di mata orang lain..Kesian dia..

                                               Image result for unhappy  person

 Tapi cuba bayang kalau kita cakap terima kasih dengan senyuman manis macam gula kat mak cik tu lepas beli makanan. Entah-entah kita dah berjaya buat hati dia berbunga-bunga dan jadikan dia rasa hidup lebih bermakna. Tu baru kita sorang yang buat. Kalau dua? Tiga? 

Kalau semua orang buat macam tu?? Silap haribulan layanan mak cik tu kat pembeli bertambah baik sebab dia rasa yang pembeli hargai dia sebagai mak cik kantin. So, jangan pandang rendah TERIMA KASIH. Simple tapi berbisa!!

                                        Related image
                                     
                                 

KEEP YOUR LIFE ALIVE!

TERIMA KASIH!

Salam blogger, eha ehut.





No comments:

Post a Comment