Saturday 24 May 2014

SAJAK BUAT NENDA (ATUK SAYA).....



  Assalamualaikum! Alhamdulillah saya memang minat dalam bidang penulisan. Setakat ni saya dah mengarang 7 buah sajak pada tahun ini yang diilhamkan oleh Ilahi. Antaranya adalah Nenda, Sahabat Yang Dirindui dan Dimensi. Alhamdulillah...saya berasa sangat bersyukur kerana minat saya ni telah disokong oleh keluarga terutamanya atuk saya. Ini kerana dia pernah mengarang sajak ketika zaman mudanya.

  Oleh itu, sempena hari lahirnya yang ke-74 saya telah mengarang sebuah sajak khas untuknya. Dan dia amat sukakannya...

Image result for candle

NENDA

Nendaku
Hadirmu ibarat bayu
Tenang menyusup jiwaku
Belaian kasih yang telah
kau beri
Membuatkan diriku terasa dihargai

Nenda

Kau juga ibarat lilin
Tatkala ku buntu
Kau suluhkan jalan
Jikalau aku berduka
Kau membawa sinar kebahagiaan

Suatu hari, apimu kan terpadam

Gelaplah duniaku
Hilanglah kehangatan kasihmu
Namun, ku akan tabahkan diri
Menerima hakikat sebenar
Ternyata kau merupakan pinjaman Tuhan

Ku akan sentiasa

mengingatimu
Selagi hayat dikandung badan
Akan ku sentiasa 
menyayangimu

eha ehut

Sekian sahaja. Harap anda menyukainya...:)

Salam blogger, eha ehut.

No comments:

Post a Comment