Friday 11 May 2018

LAMUNAN MALAMKU



Assalamualaikum! Aku dah kembali...
Hari ni aku nak post sajak yang aku tulis khas untuk arwah opah aku setelah setahun pemergiannya. Hayatilah..


Related image


LAMUNAN MALAMKU

Kelibat dirinya terlintas lagi 
di layar ingatan
kerap berulang,kerap terbayang
kerap mengisi lamunan malam
bayangannya itu
tersimpul ketat
terikat kuat
di kotak memori

senyumannya yang indah
kerap mengisi lamunan
terkenang aku
raut wajahnya yang tenang
bisa melapangkan fikiran
bisa menjadikan hati girang

sesekali terimbas kenangan
 yang dilakar bersama dirinya
segalanya diulang tayang 
bagai rakaman
yang diputarkan berkali-kali
memori ini laksana
harta tersimpan rapi dalam peti

sungguh,ingatanku terhadapnya 
masih segar
seperti buah yang baru dipetik dari pohonnya
manisnya kenangan masih terasa
meski dirinya sudah tiada
hidup saja dia 
dalam lamunan malamku


KEEP YOUR LIFE ALIVE!

Salam blogger, eha ehut.



No comments:

Post a Comment