Friday 23 November 2018

Ganu Kiter


Assalamualaikum! Hai korang...Maaflah, setelah menyepi seketika aku muncul lagi dengan cerita baru dari Terengganu Darul Iman. Ya, aku baru balik dari Terengganu sebab ada konvoksyen salah seorang ahli keluarga aku di Unisza.😁 

Macam biasa, aku selalu naik Air Asia untuk penerbangan dalam Malaysia macam waktu aku pergi Pulau Langkawi musim raya yang lepas. Kat atas tu aku belanja satu gambar pemandangan lautan di Terengganu dari awan biru.

Kali ini, aku memilih untuk menetap di Hotel Tabung Haji di Kuala Terengganu. 



Sambil menyelam minum air. Alang-alang dah ada di Terengganu, aku dan keluarga ambil peluang ubtuk bersiar-siar di pantai. Ambil angin Terengganu..hehe..Kami pergi ke Pantai Batu Burok yang mana tempatnya sangat sangat sangat aman dan damai. Angin sepoi-sepoi bahasa di petang hari menenangkan jiwa dan raga. Subhanallah. Tenang tak terkata! 


Alhamdulillah sambutan Idul Ilmi Unisza berjalan dengan lancar. Malamnya, kami makan malam di Simpunk Corner, Seberang Takir. Macam-macam ada! Makanan western ada, Thai dan masakan Melayu pun ada. Aku cuba Nasi Pakepau (harap ejaan tu betul..huhuu). Nasi Pakepau tu tak pedas, tapi memang nice. Ada juga cili api dan cili merah cuma tak terlalu menyengat..hehe..



Jadi, itulah sedikit sebanyak 'jalan-jalan Terengganu. Oh ya, kalau pergi Terengganu mestilah wajib untuk pergi ke Pasar Payang dan Masjid Kristal, betul? Maaflah korang, aku tak sempat nak ambil gambar pula..semuanya tumpang kamera telefon orang..huhuu..


Aku sangat berharap dapat kembali lagi ke Terengganu untuk melawat pelbagai lagi tempat yang menarik!

KEEP YOUR LIFE ALIVE!

Salam blogger, eha ehut.



No comments:

Post a Comment