Saturday 13 June 2015

AKU & AIS KRIM!!!




          Assalamualaikum! Cuti dah nak dekat habis...Too bad. Kalau boleh rasa tak nak balik asrama. Tapi tak apa. Sebelum cuti berakhir aku nak update post sebanyak mungkin. Rasanya mesti korang sedar blog ni dah berwajah baru..

Introducing the whole new Dataran Info!! (Clap2) 'Thank you.Thank you.' Hari tu balik KL,rumah opah aku,ada uncle ais krim Walls naik motorsikal selalu lalu depan rumah tu..

Kitaorang(me and my siblings) akan kejar or tunggu uncle tu stop depan rumah untuk beli ais krim. Dari dulu sampai sekarang,kitaorang still tak berubah walaupun dah besar panjang. Uncle ais krim tu pun still orang yang sama. 

Yang bestnya..kalau beli ais krim contoh RM5.50. Sen kat belakang tu akan diberi diskaun. Itulah yang best tentang uncle ni. Kitaorang kira macam regular customerlah..Fav ais krim saya-chocolate, black forest. Serious sedap. Kalau kat Ice Room saya suka ais krim chocolate.
                            
                                            
     Cakap tentang ais krim,teringat kat Mekah dulu sebelah Maqam Hotel ada satu kedai ais krim kecil. Hampir setiap hari aku and family beli ais krim kat situ. Ada flavour choc,vanila,mango,strawberi last sekali, mix semua flavour tu.


 Orang yang rajin pergi beli ialah aku,kakak and abang aku. Pak Arab tu pun dah kenal kitaorang bertiga. Yang paling lawak sekali,tha time kakak aku, dia nak pilih antara choc and vanila...first dia pilih choc lepas tu sebelum pak arab tu isi cup dia,dia jerit 

'kejap-kejap nak vanila la...~~' Pak Arab tu boleh faham dia cakap dalam bahasa Melayu~~~Haha~~:D~~

kenangan ais krim yang tak akan dilupakan. Entah-entah pak arab tu dah tak kenal kitaorang sebab semua dah besar(tak adalah besar sangat..sekolah menengah je pun!) WHAT A SWEET CREAMY MEMORY!!!

                                               Image result for black forest ice cream cornetto
                                                My fav blackforest ice cream!!

That's all...Bye..:)


Salam ais krim, eha ehut
   

No comments:

Post a Comment