Saturday 13 June 2015

SALAM BUKAN YANG TERAKHIR



     Assalamualaikum! Esok dah nak balik maktab. Dalam masa kurang 24 jam. Rasa tak sabar dan rasa tak rela singgah silih berganti. Aku doa supaya aku sampai ke Ramadhan tahun ni sampai ke penghujungnya. Yalah,dah ramai yang meninggalkan bumi fana ni menghadap yang Ilahi. Rasanya ni post yang terakhir sebelum aku balik maktab. Oh..rindunya kenangan dengan blog ni. Kalau orang tanya hobi aku confirm dengan laju dan bangganya aku jawab BACA BUKU & BLOGGING. 

Image result for dont care

     Aku tak kisah dengan persepsi orang lain. Biarlah kalau aku ulat buku pun. Apa kisah kalau aku ni blogger?? At least aku ada minat sendiri. Tapi yang aku sedih sebab sekarang orang baca buku. Bagus memang bagus. Aku rasa seronok tengok ramai bangsa membaca kat sekelilingku tapi aku aku sedih dan tersungkur kecewa sebab buku terutamanya novel yang mereka baca tu novel cinta semata. Memanglah pembendaharaan kata dalam sesetengah novel cinta tu boleh dikatakan Bahasa Melayu Tinggi,High Class. 

Related image

Tapi sayang seribu kali sayang kalau isi kandungan yang meresap ke dalam minda pembaca tu sesuatu yang tak sesuai untuk masyarakat umum. Okaylah..Aku mengaku aku ni kritik orang je tapi kalau aku tulis mesti ceroi. But please write a better story. Cuba tengok Harry Potter punya novel. Novel tu tentang something out of the box. Tapi kalau diteliti still ada kisah cinta remaja tapi hanya sebagai cerita sampingan.

   Right now,my favourite author is Abdul Latip Talib. Beliau ialah seorang novelis sejarah no.1 Malaysia. Banyak novel dia aku beli. Daripada lambakan idea klise yang dijual di pasaran Alhamdulillah ada yang menepati citarasa aku. Apa-apapun untuk novelis cinta. Teruskan usaha anda. Tapi berhati-hati dengan setiap perkataan yang ditulis yang ditatap oleh masyarakat. Jangan sampai musnah pahala okay??I'm not so perfect but my passion in writing is steping towards it. Aku minta maaf kepada pembaca blog ni yang mungkin terluka dengan tulisan aku. Doakan aku dalam hafalan ye..Sekarang aku dah juzu' 3. Salam Ramadhan...:)

Salam blogger, eha ehut.

No comments:

Post a Comment