Sunday 9 August 2015

MASANYA HAMPIR TIBA

        Assalamualaikum! Huhu..esok nak balik dah...Rindu korang..
 

Tanpa Tuhan tiadalah makhluk
Tanpa tiang runtuhlah rumah
Tanpa solat hancurlah agama
Tanpa guru musnahlah bangsa
Tanpa ibu bapa siapalah kita?

(sajak ni selingan je)

Related image

      Semenjak aku sekolah jauh ni..aku jadi lebih menghargai ibu bapa,keluarga..kawan..sebab masa yang kita luangkan tu menjadi semakin singkat. Contoh,aku cuti seminggu kot,tapi tengok-tengok esok dah balik. Aku rasa macam masa ni dah semakin pantas berlari tinggalkan kita. Betul la tanggungjawab kita lebih banyak daripada masa yang kita ada untuk laksanakan tanggungjawab tu. 

Tahukah korang,masa semakin singkat antara tanda-tanda kiamat kecil?? Masanya hampir tiba. Tapi kita masih terkinja-kinja menikmati 'pembaharuan dunia'. Sedangkan hakikatnya bumi dah tua. 

Fine,aku mengaku..Aku sentap sendiri bila tulis post ni. Balik cuti asyik-asyik blogging je. Tapi ni medan untuk aku bersuara kepada dunia. Kadang tu aku terfikir 'cukup sangat ke amalan kau??Sampai melekat kat depan skrin tu??' Untuk sesiapa yang tengah baca blog ni aku minta maaf kalau aku bersikap hipokrit tanpa sengaja. 

    Antara tanda-tanda kecil kiamat adalah berdoa supaya mempercepatkan kematian. Sedangkan Allah dah tentukan kematian kita tak lambat dan tak cepat sesaat pun. Orang yang doa supaya kematian dia diawalkan sebab dia PUTUS ASA dengan hidup dia..Tapi rahmat Allah tu luas. Kalau kita putus asa dengan manusia..please JANGAN PUTUS HARAPAN DENGAN ALLAH.

 Okay...Sebab siapa lagi yang kita ada bila keluarga,kawan tinggalkan kita?? So,jangan putus harapan. Keep your life alive! Nikmati hidup ni dan jadilah Muslim yang terbaik. Jangan cakap diri kita tak sempurna. Memang tak dinafikan everyone is not perfect. Tapi kata kaunselor sekolah, 'Manusia tak sempurna tapi digalakkan untuk mencari kesempurnaan' 

   That's all..Ya Allah..semoga aku dan pembaca blog ni serta umat Muslim sedunia menjadi tetamu di syurga Firdausmu...Amin (amin ramai-ramai)...:)

Salam blogger, eha ehut.

No comments:

Post a Comment