Tuesday 31 May 2016

HARAPAN


      Assalamualaikum! Sepanjang aku kat maktab, Alhamdulillah aku dapat banyak gila idea untuk tulis sajak. Sebenarnya sajak ni aku tulis time my mom tak datang visit. Jealous la juga tengok parents kawan-kawan datang and makan-makan. Waktu tu aku tengah exam final sem 1. Tapi takpe. Well..enjoy!!

Image result for hoping





HARAPAN


Aku harap kau datang 


untuk menghilangkan rindu di dada
aku harap kau ada

untuk menyembuhkan jiwa yang lara
aku harap kau tahu
betapa sunyinya aku tanpa dirimu
Aku hanya mampu berharap


Harapan hanyalah sebuah mimpi

mimpi yang ada asasnya
tetapi tidak pasti pengakhirannya
ia merupakan sebuah batu loncatan 
yang tidak dilemparkan
harapan ialah idea yang disimpan
ia boleh menjadi kemanisan
juga mampu menjadi satu kengerian
tanpa usaha, harapan cuma menjadi khayalan
tanpa tekad, harapan akan terhakis sia-sia
dengan harapan, aku berharap


KEEP YOUR LIFE ALIVE!

Salam blogger, eha ehut.

No comments:

Post a Comment