Friday 6 September 2013

HARI JUMAAT

Image result for salam jumaat


 Assalamualaikum semua!! Alhamdulillah kita mesti bersyukur sebab telah diberi peluang sekali lagi untuk hidup hari ni. Saya mendoakan kita semua dipanjangkan umur & dimurahkan rezeki. Amin... 

   Bercakap tentang rezeki & bersyukur saya nak bagi tahu sesuatu. Pernah tak anda nampak seseorang yang terkenal,kaya,ada rupa paras yang baik dan sebagainya?? Mesti pernah kan?? 


Saya selalu mengingatkan diri saya yang "lain orang lain rezekinya". Maksudnya kita tengok orang tu pandai, selalu dapat pujian dari cikgu tapi tak pandai melukis. Kita pula walaupun tidak pandai, tapi pandai melukis (contoh). Ini juga seperti "setiap orang ada kelebihan masing-masing. 
                                   Image result for salam jumaat

   Ia juga ada kaitan dengan bersyukur. Kita mesti bersyukur dengan setiap benda yang kita ada. Ini tak bermakna kita tak boleh beli benda baru. Boleh beli kalau kita ada rezeki lebih. Tak ada masalah. Maksud saya kalau kita tengok orang tu lawa, hensem sedangkan kita ni tak seberapa. Jangan fikir macam tu sebab kita semua cantik. Semua kurniaan Allah cantik, sempurna. Cukup pancaindera, anggota badan dan sebagainya. 


Image result for be grateful




KITA MESTI BERSYUKUR WALAUPUN KITA ADA KEKURANGAN,TETAPI KITA JUGA ADA KELEBIHAN MASING-MASING. 

So, bersyukurlah sebab orang yang bersyukur Allah akn beri dia rezeki lagi dan lagi selagi dia bersyukur.  

 Semoga Allah panjangkn umur kita. Insyaalah... :)
   

Salam blogger, eha ehut.

No comments:

Post a Comment