Sunday 25 January 2015

AIR MATA


     
         Assalamualaikum! Alhamdulillah aku dah diterima untuk belajar di MRSM. Syukur sangat..berkat doa semua orang. Sebenarnya ada 1 malam sebelum aku ke asrama hari tu,aku doa lepas solat dengan penuh feel. Selalu doa biasa-biasa je. Tapi tiba-tiba terpanggil untuk berlama atas sejadah. Rasa sombong pula sebab dah lama tak menanngis waktu doa. Yalah..selalu menangis sebab hidup susah dan kekurangan diri. Punyalah teruk manusia ni. Ish-ish..kena penampar kat diri sendiri. 

Related image

    Tapi waktu doa tu,rasa macam tengah call kawan. yalah..sebab kita kan tak nampak Allah. Tapi rasa seronok gila. Segala doa dan luahan hati keluar waktu tu. Kalau kita cakap dengan manusia kadang tu rasa malu tapi bila cakap dengan Allah rasa macam ada 'umph' macam ada some ketenangan yang datang masuk dalam hati. 

Related image

   Aku ada teringat ada orang cakap (sorrylah selalu lupa siapa yang cakap) tak payah tanya Allah kat mana sebab Allah tu ada dalam hati kita. Lebih kurang macam tulah. Ibarat kita pergi tempat lain tak jumpa mak ayah. Tak tahu diaorang buat apa. tapi sebab mereka ada dalam hati kita so kita selalu ingat mereka. Faham tak?? Kalau faham korang memang the best!!

   Bagi aku 'tak nampak' tulah membuatkan kita rindu and nak cerita segalanya macam jumpa kawan lama. Baru ada feel kan. Cuma bezanya Allah boleh nampak kita and Dia always tahu apa yang kita fikir.

 So,buat apa kita bazirkan air mata untuk benda tak guna. memanglah normal untuk manusia sedih. Tapi lebih baik kita menangis berpahala. Aku pun bukanlah baik sangat just nasihat. Tak salah kan?? :D Tak salah untuk nangis cuma apa kata cuba menangis everytime lepas solat. Yalah saya pun baru nak try. Oklah..That's all...:)

Salam blogger, eha ehut.

No comments:

Post a Comment