Friday 16 January 2015

TIDAK KU SANGKA..



     Assalamualaikum! Saya terkejut bila buka Facebook. Rupa-rupanya kawan satu sekolah- Azmarul Azfar,meninggal dunia pada tahun ni. Orang kata sebab jangkitan kuman. Dia bukanlah kawan rapat cuma satu sekolah. Innalillah. Dia baru form 1 sebaya dengan saya. Saya harap semua doakan rohnya dicucuri rahmat Yang Esa.

Image result for unexpected face emoticon

   Ini memberikan tamparan hebat kepada saya. Masa dia sudah tiba. Betul-betul tak sangka dia akan pergi pada umur yang sangat muda. Saya bila pula??Entahlah..Tapi Ya Allah,saya nak sampaikan hasrat untuk jadi seorang hafizah dahulu. Dan blog ni..oh sayangnya! Tapi kalau fikir balik,apa yang nak disayangkan kalau nyawa dah terputus dari badan. dah tak kisah tentang dunia ni. Bukannya pc ni boleh bawa masuk kubur pun. kalau boleh sekalipun,apa yang kita kisah tentang amalan. 


Related image

   Sebab inilah kita kena sentiasa bersedia dengan kematian. Teringat saya lagu 'Bila Tiba' nyanyian Pasha Ungu. Memang pemergian arwah menggoncang hati. Yalah,baru tahun lepas nampak arwah main bola dengan kawan-kawan dia. Siapa sangka itu memang memori terakhir?? Kalau Allah kata 'kun fayakun' maka jadilah. Allah..Saya harap perkongsian hari ni akan dimanfaatkan. Kalau umur berapa tahun pun,kalau tiba 'masanya' akan kembalilah dia menghadap Penciptanya..:) Al-fatihah


Salam blogger, eha ehut.

No comments:

Post a Comment