Saturday 19 December 2015

DON'T DESPAIR AND NEVER LOSE HOPE....


     Assalamualaikum! Hai korang..Lama aku tak blogging. Alhamdulillah aku masih diberi peluang oleh Allah untuk hidup lagi. ^^ Korang apa khabar? Sihat? Kalau sihat,baguslah~~tapi kalau kurang sihat..banyakkan istighfar dan ingat Allah.okay?? Aku nak tanya sikit boleh?? Pernah tak korang rasa macam parents korang tak faham perasaan korang?? Mesti pernah kan..Kalau siapa yang tak pernah ada perasaan negatif kat ibu bapa tu tahniah aku ucapkan. Semoga hidup anda dirahmati oleh Allah..^^ 

       Bagi yang pernah rasa tertekan dengan ibu bapa sendiri..cuba perkara yang dibawah..

Related image
  1. TARIK NAFAS DALAM-DALAM...
  2. CUBA TAHAN SELAMA BEBERAPA SAAT...
  3. TAHAN LAGI...
  4. DAN LAGI...
  5. DAN LAGI...
  6. TAK PAYAH HEMBUS NAFAS..hehe
  Ketiadaan oksigen untuk bernafas tu ibarat ketiadaan ibu bapa dalam kehidupan...Cuba bayangkan kalau ibu bapa tiada di sisi..SIAPA NAK MASAK UNTUK KITA?? SIAPA YANG NAK SAYANG KITA BILA ORANG LAIN BENCI KITA?? Mestilah IBU BAPA!!

        Mungkin ibu bapa kita tak tunjuk tapi sifat fitrah manusia wajib ada kasih sayang. Mungkin ibu bapa kita terlebih garang..Mungkin ibu bapa kita terlalu sibuk..Mungkin ibu bapa kita tak caring macam ibu bapa yang lain..

.Cuba fikir balik, adakah setiap manusia dicipta dengan perangai dan sifat yang sama?? Tak kan...mungkin yang aku cakap tadi tu contoh kekurangan mereka. Tapi manusia suka pandang kekurangan walaupun sebenarnya kebaikan ibu bapa lebih banyak daripada kekurangan!! 

                                                                

~~IBARAT SATU TITIK HITAM DI ATAS SEHELAI KERTAS PUTIH~~


     Nasihat aku..banyakkan bersabar Memang susah nak kena banyak berkorban itu dan ini..Korban masa dan tenaga. Memang penat nak berkorban dan bersabar dengan ibu bapa. TAPI....

CER BAYANG!!...

MAK TAK NAK BERTARUNG NYAWA UNTUK LAHIRKAN KITA..SUSAH KATANYA..
AYAH PULA TAK NAK TUNGGU MAK YANG TENGAH BERSALIN...PENAT KATANYA...
AGAKNYA KALAU MAK AYAH KITA BAGI ALASAN MACAM TU WUJUD TAK KITA KAT DUNIA SEKARANG NI??

      Post ni bertujuan untuk bagi korang untuk menghargai apa yang korang ada..Bersyukurlah..At least korang still ada ibu bapa daripada kawan-kawan korang yang dah kehilangan ibu bapa??

                                         

Rasanya ada tak tiket yang murah untuk melancong ke negara yang cantik macam New Zealand dan Paris?? Paling murah pun mungkin beribu ringgit.

Related image
 Rasanya murah tak tiket syurga yang lagi cantik dari Paris tu?? So..'tiket emas' kita  ialah ibu bapa!!  Jadilah anak yang baik kepada ibu bapa..Ganjaran kat dunia mungkin tak seberapa tapi bayangkan ganjaran pahala yang kita dapat confirm lumayan..!! 

                                             



So,masih tak terlambat untuk kita semua minta maaf kat parents dan bertaubat.Akhir kata, jom doa!! (Allah suka hambanya minta kepada Dia ^^)  Semoga eha ehut dan pembaca blog ni akan menjadi anak yang soleh dan solehah dan mendapat tempat di syurga Allah..(amin ramai-ramai) Semoga doa ni makbul ye korang...In sha allah..Amin..Bye...:)

KEEP YOUR LIFE ALIVE

Salam blogger, eha ehut.



No comments:

Post a Comment