Tuesday 1 December 2015

SAJAK (CINTA)

Image result for heart shape





     Assalamualaikum! Hari ni aku post sajak je okay?? Lagipun hari dah nak hujan..What is the meaning of love for you guys?? Jom tengok maksud cinta bagi aku sebab persepsi aku tentang perkataan berhuruf 5 ni sangat pelik bagi aku sekepas diamati berkali-kali..Check it out..

CINTA

Cinta ialah jambatan antara hamba dengan Pencipta
Cinta ialah ikatan untuk sahabat sejati
cinta ialah jalan bagi Adam dan Hawa bersatu
cinta ialah pengorbanan
cinta ialah kehidupan
cinta sukar diluahkan melalui kata-kata
kelu lidah mahu bicara
patah kalimah si petah
hanya sang penglipurlara yang berani 
bercerita tentang cinta
cinta itu murni
tidak wajar dibenci
jauh sekali dikeji
cinta menjadikan manusia berhati manusia
maka bermainlah dengan cinta sejati
yang akan membawa kita bertemu dengan Pencipta cinta

So..??Okay tak?? Ni first time aku terpaksa jadi 'romantik' waktu tulis sajak ni. Well..walau apapun persepsi korang tentang cinta, aku harap korang akan terus MENCINTAI BLOG ni dan tak jemu untuk visit blog ni..

'CINTAKAN BUNGA,BUNGA KAN LAYU..
CINTAKAN MANUSIA,MANUSIA KAN MATI..
CINTAKAN ALLAH CINTA SEJATI...'

Okay..KEEP YOUR LIFE ALIVE!! Bye...:)

Salam blogger, eha ehut.

No comments:

Post a Comment