Tuesday 12 December 2017

Hugo- Purpose (Tujuan)



Assalamualaikum! Hari tu aku tengok satu cerita ni. Hugo. Movie Hugo ni dah lama dah wujud cuma aku je yang baru tahu kewujudannya..:p

Related image

Movie ni best la juga. Boleh tahan..Kalau nak tengok dipersilakan~~Tengah syok-syok tengok tiba-tiba ada satu scene yang Hugo bercakap dengan kawan dia, Isabelle tentang sesuatu mesin dicipta sebab ada tujuan. Kalau korang tengok vid kat atas ni ada satu bahagian yang Hugo kata:

'if you lose your purpose, it's like you're broken

Kata-kata tu buatkan aku rasa nak share content movie ni dengan korang~~~
Samalah macam kita manusia. Kalau kita tak ada tujuan dalam hidup seolah-olah kita ni 'mesin yang rosak'. Jadi, tetapkan matlamat hidup. Asal kita hidup?? Jawapan paling utama mestilah sebab nak jadi salah seorang hamba Allah yang dapat tempat dalam syurga. Betul tak?? 

Semua orang ada impian dan cita-cita sendiri dalam hidup. Tapi semua orang akan cakap nak masuk syurga. 

Sebab apa? Sebab semua orang sedar yang dunia ni dah tak lama hayatnya. Dunia hampir sampai ke penghuijungnya. Cuma kita je yang tak sedar atau buat-buat tak sedar. (orang yang tulis post ni pun 2x5 je..-_-...oopsss tertampar diri sendiri...) 

Related image
#facepalm
Korang, jomlah sama-sama kita sedar tujuan kita ni diwujudkan kat dunia. Semoga kita mendapat tempat kat syurga Allah nanti..^___^

p/s:lagi 2 hari result PT3 nak keluar..wish me all the best..walau apapun keputusannya..
'i syukur n redha' :D

KEEP YOUR LIFE ALIVE!

Salam blogger, eha ehut.



No comments:

Post a Comment