Tuesday 26 December 2017

JANGAN TENGOK LANGIT!

Related image


Assalamualaikum! Jangan tengok langit? Kenapa? Perkara tu bukanlah suatu pantang larang. Cuma arwah ayah aku selalu melarang aku untuk tengok langit sewaktu dalam kereta waktu aku kecil dulu. Alasannya takut aku mudah menjadi pening atau mabuk darat dalam kereta. 

Related image


Tapi aku degil. Aku tengok juga langit walaupun dah dilarang berkali-kali. Dan ternyata memang betul apa yang dikatakan oleh arwah ayah aku. Lepas beberapa minit menghadap ke langit, aku mula rasa pening sebab kereta sedang bergerak dengan laju dan langit tu seakan-akan mengikuti pergerakan kereta yang laju.

Jadi bila aku semakin besar, aku sedar yang manusia ni memang degil sifatnya. Yalah mana tidaknya. Larangan ibu bapa yang 'simple' pun dilanggar apatah lagi larangan Allah yang berbagai-bagai walaupun simple je?

Ingatan untuk diri sendiri dan orang lain..Nafsu harus dikalahkan..Ego harus direndahkan..Barulah senang nak ikut segala larangan dan perintah..

Image result for thumbs up


Tapi kalau korang nak tahu, walau banyak kali arwah ayah melarang untuk tengok langit sewaktu dalam kereta, sampai sekarang aku tetap tengok ke langit sebab aku rindu garau suaranya melarang aku untuk berbuat demikian. :D Al-fatihah..

KEEP YOUR LIFE ALIVE!

Salam blogger, eha ehut.



1 comment: