Monday 19 December 2016

TERSIRAT DAN TERSURAT


    Assalamualaikum! Apa khabar semua? Nampaknya ada lebih kurang seminggu lebih je lagi untuk sekolah sesi baru. Btw..Korang pernah dengar tak lagu Matahariku nyanyian Agnes Monica? Pernah?? Lagunya memang sedap..aku pun suka nyanyi lagu tu sebab rentaknya yang slow dan menenangkan..Dah bertahun-tahun lagu tu jadi nyanyian mulut aku. Tapi..ada sesuatu yang buat aku tertanya-tanya.

KENAPA MATAHARIKU?

Image result for why
Seperti yang kita tahu lagu ni lagu tentang seseorang tu kecewa sebab ditinggalkan oleh orang yang dia sayang..Tapi siapa 'Matahari' yang dia sebut tu?? Walaupun lagu tu dah lama wujud, tapi baru sekarang aku terfikir fasal lirik tu.

Lirik 'matahariku' seolah-seolah macam seseorang tu tengah mengadu kat matahari. Yup..Itu yang membuatkan aku berjanji kat diri sendiri yang aku tak akan nyanyi lagu ni lagi sebab lagu tu seolah-olah macam kita mengadu kat matahari waktu sedih atau kecewa..Sedangkan kita patut berserah kepada Allah..Betul tak??

Image result for be careful

Jadi..kepada semua Muslim atau Muslim-to-be sekalian..Kita kena berhati-hati dan peka dengan kat sekeliling kita. Lagi-lagi zaman sekarang banyak lagu yang berunsur yang tersirat macam lagu 'Matahariku' ni. 

P/S: Ini cuma pendapat aku..Kalau korang tak setuju pun tak apa..Just look at another side sebab kita tak boleh tengok sesuatu benda tu pada sudut yang sama. Okayy?? 

 'Look from different angle then you'll see what's actually hidden'

KEEP YOUR LIFE ALIVE!

Salam blogger, eha ehut.

No comments:

Post a Comment